Presentatie nieuwe website
Websites, webshops en webdesign

verbeter je online aanwezigheid met
een effectieve website

jouw nieuwe maatwerk website

Uiteraard valt over smaak en design te twisten en ieder heeft zijn of haar voorkeur. Daarnaast spelen de behoeftes van de bezoekers van jouw website een belangrijke rol. Aan ons de taak om deze wensen op een logische manier te vertalen naar een mooie én effectieve website.

Bij ons krijg je geen “standaard” website, al onze websites zijn namelijk maatwerk gebouwd. Een goede website voldoet namelijk aan een aantal belangrijke structurele kenmerken.

Wij streven naar een website die jouw bedrijf zowel visueel als inhoudelijk sterk presenteert én ook nog eens goed aansluit bij de wensen en behoeftes van de gebruiker. De 8 kenmerken die wij als uitgangspunt hanteren voor onze websites lees je hieronder.

1. doel

Een goede website heeft een doel. Voordat we beginnen met het ontwerpen van websites zitten wij met de opdrachtgever samen om te kijken wat er beter kan, waar de pijnpunten liggen en wat het doel van hun website is. Een doel kan zijn bijvoorbeeld producten verkopen, een mailinglijst opbouwen of in contact komen met klanten. Wanneer het doel van de website helder is, is het zaak om ervoor te zorgen dat je jouw bezoekers naar dat doel toe stuurt. 

2. responsive

Een goede website is responsive. De ervaring leert dat inmiddels meer dan de helft van de website bezoekers via mobiele apparaten op jouw website binnenkomen. Daarom is het erg belangrijk dat je website ook op mobiele apparaten goed werkt. Het uiterlijk of design van een website blijft natuurlijk altijd belangrijk, maar deze mag de functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de website niet in de weg zitten.  

3. gebruiksvriendelijkheid

Een goede website is gebruiksvriendelijk. Wanneer je als bezoeker ontzettend moet zoeken en doorklikken voordat je de content vindt waarnaar je op zoek bent, haken veel gebruikers af. Wij kijken aan het begin van een traject goed naar het doel van de website. We delen de belangrijkste onderwerpen op een gebruiksvriendelijke manier in. Zo houden we je website duidelijk, kort en bondig en zorgen we voor een laagdrempelige keuze om contact met je op te nemen of meer informatie aan te vragen. 

4. vertrouwen

Een goede website moet betrouwbaar overkomen. Een potentiële klant vindt het belangrijk dat wat er op de website staat ook klopt en up-to-date is. Dit doen we bijvoorbeeld door Google-reviews van klanten te plaatsen. Dit wekt vertrouwen én helpt bij de vindbaarheid in Google. De ervaring op de website moet daarnaast aansluiten bij jouw bedrijfsvoering. Denk dus goed na of je klanten met de u- of je-vorm aanspreekt. Ook het laten zien van de medewerkers helpt vertrouwen te wekken. Voor de foto’s kun je natuurlijk altijd in onze studio terecht. Bezoekers op je website komen er om iets te vinden over producten of diensten waar ze geen of minder kennis van hebben. Deel dus ook je kennis, bijvoorbeeld in een blog. Hoe meer vertrouwen jij jouw websitebezoekers kan geven, hoe sneller ze geneigd zijn jouw diensten of producten af te nemen. 

5. snelheid

Een goede website laadt snel. Google kijkt niet alleen naar de inhoud, maar ook naar de laadtijd van je website. Wanneer de website erg traag is zal Google je lager in de zoekresultaten tonen. Snellere websites zorgen er ook voor dat een bezoeker langer op je website blijft omdat het minder moeite en tijd kost om door te klikken. 70% van de consumenten geeft aan dat de laadtijd invloed heeft of ze iets bij de website kopen of een dienst afnemen. Onderdelen die we kunnen optimaliseren om een website sneller te maken zijn onder andere afbeeldingen en video’s, het beperken van onnodig veel plugins of scripts, caching op je website installeren, CSS en Javascript bestanden verkleinen en door de website te hosten op snelle servers. 

6. beveiliging

Natuurlijk moet je website goed beveiligd zijn. Met een SSL-certificaat wordt de verbinding tussen je website en het apparaat van een bezoeker versleuteld. Zeker als je via je website wachtwoorden of andere gevoelige data ontvangt (bijvoorbeeld via een formulier) dan wil je niet dat kwaadwillenden mee kunnen lezen en is een SSL-certificaat vereist. Ook hosting speelt een grote rol in de beveiliging van je website. Met onze eigen hosting voor websites houden we de volledige controle over de beveiliging van jouw website. De updates binnen een (WordPress) website zijn ook een belangrijke factor. WordPress en de gebruikte plugins hebben geregeld updates nodig. Met deze updates worden vaak nieuwe functionaliteiten toegevoegd en worden mogelijke veiligheidslekken gedicht. Voor het technisch onderhoud aan jouw website hebben wij verschillende aanbevolen abonnementen beschikbaar. 

7. AVG

Een goede website zit AVG-technisch goed in elkaar. Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat binnen de hele Europese Unie dezelfde privacywetgeving geldt. Om je website AVG-technisch goed voor elkaar te hebben zijn onder andere een duidelijke privacyverklaring, cookiemelding, transparantie en technische veiligheidsmaatregelen (SSL of TLS-certificaat) vereist. Formulieren op de website controleren we op overbodige persoonsgegevens. Bij een algemeen contactformulier heb je bijvoorbeeld geen burgerservicenummer van iemand nodig. In formulieren dient een bezoeker zelf toestemming te geven d.m.v. een checkbox om persoonsgegevens te mogen verwerken. 

8. vindbaarheid (SEO / SEA)

Een goede website is zichtbaar in zoekresultaten. Het optimaliseren van je website voor zoekmachines noemen we Search Engine Optimization (SEO). Het is belangrijk dat je website goed vindbaar is door (potentiële) klanten of bezoekers. Dit kan op allerlei manieren. Bijvoorbeeld via zoekmachines zoals Google of Bing, via social media, betaalde advertenties (SEA), goed geschreven teksten of via nieuwsbrieven. Naast gevonden worden is het ook belangrijk om bestaande klanten niet te vergeten. Zorg er bijvoorbeeld voor dat ze zich inschrijven op je nieuwsbrief en hou ze op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, aanbiedingen of nieuwe producten. Zorg ervoor dat je niet alleen maar reclame stuurt, maar reik ze ook waardevolle informatie aan. Hiermee kunnen we je ook helpen met onze Marketing Automation tool. 

Gratis website quickscan

Benieuwd naar de prestaties van je huidige website? Vul onderstaand je gegevens in en vraag de gratis website quickscan aan! Wij zullen je website analyseren en je binnen enkele werkdagen een rapportage sturen, met de mogelijkheden van het updaten of vernieuwen van je website.

Toe aan een nieuwe of vernieuwde website?

neem dan vrijblijvend contact met ons op